אלעד • המרוץ לראשות העיר נפתח מחדש

    ישראל אייזן 1 Comment on אלעד • המרוץ לראשות העיר נפתח מחדש
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    העיר אלעד נמצאת בימים אלו בחוסר וודאות סביב השאלה מי יהיה המועמד שלה לראשות העיר. בסביבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, דיברו בשבועות האחרונים על צביקה כהן ראש העיר לשעבר, המשמש כיום כראש מועצת 'תפן', כמועמד מטעם שס, אך עד עתה אין הכרזה רשמית, כל עוד לא סגורים כל הקצוות גם עם 'דגל התורה' גם עם אגודת ישראל על שני פלגיה בעיר – שלומי אמונים וויז'ניץ וכן עם הבית היהודי ועם רב העיר הספרדי הגאון רבי מרדכי מלכה.

    מי שנושף בעורפו של צביקה כהן הוא סגן ראש העיר כיום, שרוליק פרוש, שהכריז לפני חצי שנה לראשונה בראיון אצל אברהם פרסטר ב'מהדורה המרכזית' כי הוא יתמודד לראשות העיר אלעד. פרוש ממלא פיו מים בימים אלו, אך מתחת לפני השטח הוא לא עוצם עין בחלומו להגיע להיות הראיס של אלעד בעיר שלציבור הספרדי יש רוב.

    בזמן שבשס התמהמהו בהכרזה על זהות המועמד, תפר פרוש את הקצוות עם הגורמים הרלוונטיים ואף החל לתכנן את העתיד בלשכת ראש העיר. פרוש סגור נכון להיום במה שמכונה "ברית", עם 'דגל התורה' ועם שי נתן יו"ר הבית היהודי שנבחר ליו"ר ועדת הבחירות בעיר. נתן מתמודד בימים אלו מחדש על תפקיד יו"ר הבית היהודי, אך נתקל בבעיות פנימיות שיש לו בתוך מועצת הסניף של המפלגה. בימים הקרובים תוכרע דבר זהותו של ראש הרשימה.

    בינתיים עלה שמו של ניסים דהן, הח"כ והשר לשעבר מש"ס שמסיים כעת את תפקידו כראש מועצת חריש, ושמו עלה כמועמד של פשרה כאיש ש"ס שיכול לאחד סביבו קהילות רבות מהעיר.

    ב'דגל התורה' עצמה לא מגובשים על רשימה. נתחיל בהיסטוריה מי בעצם קובע את זהות הרשימה. לפני שלש שנים הוקם ועד גבאי בתי כנסת המתכנסים כל חודש ודנים בענייני העיר ובבעיות המקומיות וגיבוש דרכי פעולה. הם מזמנים את נציגי הציבור לישיבות שצריך ובעיקר דנים על בעיות הרוחניות.

    לפני ארבעה חודשים עם הודעת מ"מ ראש העיר היוצא מטעם דגל התורה, זליג אורלנסקי, על עזיבתו את ראשות 'דגל התורה' בעיר לטובת תפקידו החדש מלפני שנה כמנכ"ל העיתון 'יתד נאמן' ועל כך שהוא עובר להתגורר בנתניה, הועלו שמות שונים של מועמדים להחליפו. הגבאים התכנסו לדיון יחד עם מנחם שפירא יו"ר המחלקה המוניציפאלית של 'דגל התורה', ודרשו שתינתן להם אפשרות לבחור את הנציגים לעירייה.

    מנחם שפירא התחייב בפני הגבאים שיקבל כל החלטה מקומית. בסופו של תהליך הקים המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, ועדת רבנים שתקבל את ההכרעה מי יהיו הנציגים ברשימה. הגבאים חתמו שהם יקבלו את הכרעת הרבנים.

    ועדת הרבנים הציעה את שמוליק גרוסברד, ראש לשכתו של הגרש"ז גרוסמן, ישראל אורדמן מנהל ת"ת דרכי שלום, ואביגדור קצבורג, מוותיקי העסקנים בעיר ומי שניהל במשך שנים את לשכת מ"מ ראש העיר מטעם דגל התורה.

    הגבאים התכנסו והציעו את אהרל'ה ספראי, אריה איינהורן – מנהל לשכת פניות הציבור של דגל התורה באלעד, חיים ברנשטיין, ישראל אורדמן וירוחם טורנר.

    נכון לעכשיו אין הכרעה בדבר זהות הנציגים ונערכות פגישות לקבלת הכרעה.

    יצויין, כי בבחירות הקודמות התמודדו ש"ס ויהדות התורה ברשימה משותפת למועצת העיר, אולם נראה כעת, כל עוד שאין החלטה מי הוא ראש העיר הבא, שכולם ירוצו לבד.גם מפלגת התימנים בראשות ברק צברי תתמודד למועצת העיר וסיכוייה לגרוף שניים עד שלושה נציגים למועצה. בראיון שהעניק לפני מספר חודשים ראש הרשימה ברק צברי לאברהם פרסטר ב'מהדורה המרכזית', הוא נשמע בטוח בהצלחת הרשימה והצלחתו לאחד מאחוריו את רבני תימן בעיר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חחחח 2.3 מזכיר לי את האופוריה של אנון יצחק